Ducati Monster 600 Cafe Racer.

Zmodyfikowany przez nas egzemplarz to prosta i pozbawiona wszystkiego co niepotrzebne konstrukcja z charakterystyczną ramą w kształcie kratownicy, w której osadzono silnik „V”. W połączeniu z przednim zawieszeniem Upside – down i sportowymi wydechami motocykl zyskał agresywny wygląd i zdecydowanie potężniejsze brzmienie. Istotnym założeniem projektu było to nawiązanie kształtem elementów karoserii do skośnych form ramy, tak by całość tworzyła spójną stylistycznie konstrukcję.

Ducati Monster 600

Baza to świetnie zachowany egzemplarz z 2001 roku. Pracę rozpoczęliśmy od odchudzenia całości, wykonania niskiego zbiornika paliwa, który w smukły sposób łączy się z siedzeniem obszytym czarną skórą i alcantarą uwieńczoną wzorem caro. Tylny wahacz zastąpiono zaprojektowaną i stworzoną przez nas konstrukcją nadającą bardziej klinowaty wygląd z nowym centralnym amortyzatorem YSS. Silnik po kompletnym rozebraniu i przeglądzie otrzymał nową powłokę lakierniczą w czarnym pół-macie. Jednostka napędowa zasilana jest dwoma gaźnikami Mikuni, na których osadzone są stożkowe filtry K&N.

Ducati Monster 600

Oryginalny układ wydechowy zastąpiliśmy nowym wykonanym od podstaw ze stali nierdzewnej. Kolektory – jeden prosty a drugi wijący się niczym wąż łączą się z przelotowymi końcówkami, które na końcach wraz z zadupkiem tworzą jedną spójną całość. Po gwałtownym dodaniu gazu powodującym u kierowcy adekwatnie do wzrostu obrotów silnika poszerzający się uśmiech na twarzy, z kominów wydobywa się dostojne basowe brzmienie, nie pozostawiające obojętnie przechodniów, których mijamy na ulicach.

Ducati Monster 600

Oryginalne aluminiowe koła zastąpiono szprychami zaplecionymi na nowych obręczach i odpowiednio dobranych piastach. Założone zostały opony Pirelli GT, które podkreślają sportowy charakter i zapewniają doskonałą przyczepność. Przednia tarcza hamulcowa o średnicy 320 mm hiszpańskiej firmy NG wraz z zaciskiem Brembo skutecznie sprawdza się w każdej sytuacji.

Ducati Monster 600

Na oryginalnych odświeżonych lagach zamontowano kierownicę Clip-On z nowymi przełącznikami, odnowionymi pompami hydraulicznymi, sportowymi klamkami w tytanowym kolorze oraz czarnymi manetkami zakończonymi kierunkowskazami. Za kontrolę nad parametrami jazdy odpowiada licznik Koso umieszczony za małą owiewką łączącą się z przednim reflektorem zamontowanym podobnie jak przedni minimalistyczny błotnik na uchwytach z nierdzewnego pręta 8mm. Kierowca steruje biegami oraz tylnym hamulcem za pomocą podnóżków Paolo Tarozzi przytwierdzonych solidnie do ramy mocowaniami ze szczotkowanej nierdzewki.

Zbiornik paliwa i zadupek zostały polakierowane w białym perłowym kolorze, który w świetle słonecznym mieni się na delikatnie niebieski odcień. Wraz z czarnymi szparunkami nadają całości nowoczesny i bardzo oryginalny wygląd.

Z powrotem do góry
Zamknąć pasek boczny Offcanvas